WAUW levert toegevoegde waarde op basis van data. Of het nou gaat om het wekken van aandacht van potentiële klanten, recruitment, je vindbaarheid op Google of het positioneren van je merk: door achterliggende data te analyseren kan WAUW je adviseren waar en hoe content te wijzigen om meer rendement te behalen op internet. Hoe? Daar spreken we over met directeur en ondernemer Ernst Admiraal en Kelsey Jansen, officemanager en verantwoordelijk voor personeels- en administratieve zaken.
Alle bedrijven die online marketing nodig hebben, zijn in potentie gebaat bij de diensten van WAUW. Of het nou gaat om een grote autodealer, webshop of schildersbedrijf. WAUW focust daarbij op middelgrote klanten, van elke branche. Ernst: âWij denken graag met onze klanten mee over hun online marketing strategie. Dat is breder dan het ontwikkelen van de juiste websiteteksten of het opzetten van advertenties voor social media. Wij zetten in op een kwalitatief plan, om de producten, diensten of informatie van onze klanten beter bij mensen te krijgen.â Dat doet WAUW bijvoorbeeld door onderzoek te doen naar bezoekersgedrag. Kelsey: âWe kijken waar iemand blijft hangen, wat hij intypt, hoe hij met de muis beweegt en hoe je daar bijvoorbeeld je webshop of socials op aan moet passen.â
Mens & kennis
Ernst heeft voor WAUW heldere groeiambities. Van 15 collegaâs nu, naar 20 tot 25 eind van het jaar. Hij vindt het belangrijk dat collegaâs met plezier werken en dit op een efficiĂ«nte en effectieve manier kunnen doen, bijvoorbeeld door wonen en werken goed samen te laten gaan. Kelsey: âJe tijd moet bij ons niet op gaan aan reistijd, maar aan een biertje met je collegaâs en tijd voor je gezin.â Ook kennis is bij WAUW een belangrijk aspect. âIedereen krijgt zoân 10% van zijn tijd om te investeren in het opdoen van kennis. Dat is relatief veel, omdat je op dat moment niet direct voor klanten aan het werk bent. Maar het is onderdeel van onze langetermijnvisie. Je kunt op die manier dicht tegen innovaties aan blijven hangen en die gelijk inzetten bij je klanten. We bouwen daarmee weer aan de producten en diensten die wij kunnen biedenâ, aldus Ernst.
Connectie maken
Ruim een jaar geleden opende WAUW naast de vestiging in Harderwijk haar tweede plek in Amersfoort, in De Nieuwe Stad. De âurban stijlâ, zoals Ernst het gebied beschrijft, past bij WAUW en het opzoeken van de connectie met andere ondernemers was een belangrijke factor om voor deze plek te kiezen. Ernst: âWe willen onszelf nog graag presenteren aan de andere bewoners in het gebied en elkaar meer ontmoeten. Dat dit nog nauwelijks van de grond is gekomen, komt mede door de coronatijd, dat is een gegeven waar we mee te maken hebben. Maar daar willen we wel op inzetten. Er komen straks ook meer mensen naar deze standplaats en we willen energie steken in deze locatie en het gebied.â