Vanuit de oude conciërgewoning van de Prodentfabriek werken Joeri Diekerhof en Eveline van den Boom dagelijks aan de boekingsplatformen vliegles.nl en funspiration. Voor zowel de vlieglessen als de workshops en belevenissen van funspiration streven zij kwaliteit na én het moet cadeau te geven zijn, ook voor 1 persoon.
Een aantal jaren geleden kreeg Eveline van den Boom een vliegles cadeau. Ze kreeg de smaak te pakken, haalde haar vliegbrevet en kocht een eigen vliegtuig. Na de opleiding tot instructeur bleek dat het niks voor haar was om anderen op te leiden tot piloot. Maar het verkopen, dat lag in haar straatje met haar achtergrond in e-commerce. Afgelopen jaar deden liefst 2600 mensen iemand een vliegles cadeau via het platform van Eveline: vliegles.nl.
Eveline: “Mijn toestel stond in een vliegschool, maar de partij die voor hen bonnen verkocht ging failliet. Ik dacht dat kan ik ook en misschien zelfs wel beter. De school kreeg door onze omzet weer een boost en kon door. En nu zijn we zelfs marktleider. Het is een niche markt en onze kracht is dat we ook nog specialist zijn in het product, we weten zelf veel over vlieglessen.”
Kruisbestuiving binnen De Nieuwe Stad
Als aanvulling op de vlieglessen wilde Eveline ook graag workshops en belevenissen aanbieden. “Vlieglessen vallen in het hogere segment cadeaus. In eerste instantie kozen we ervoor om een breed pakket aan te bieden op funspiration.nl, maar dan merk je dat je dingen gaat aanbieden waar de markt al mee vol zit en dat werkt niet. We kozen ervoor om het aanbod terug te brengen naar een selectie workshops in het hogere segment en daarmee dichter aan te sluiten op waar wij goed in zijn.”
In het aanbod zijn onder andere workshops en activiteiten terug te vinden van ondernemers uit De Nieuwe Stad. “De Nieuwe Stad is onze thuisbasis. In het assortiment hebben we onder andere een workshop visagie opgenomen van Make-Up Matters en een vegan kookworkshop bij Het Lokaal. Die kruisbestuiving binnen het gebied vinden we leuk en het zijn originele workshops die anderen niet aanbieden.” Voor de komende jaren zetten Eveline en Joeri in op groei, maar wel met een klein dynamisch team en het moet niet ten koste gaan van het enthousiasme en de productkennis.