De Nieuwe Stad met eigen icoon in campagne Wij Amersfoort

Met trots presenteren we het icoon van De Nieuwe Stad, ontworpen door Studio ddo als onderdeel van Wij Amersfoort. Een initiatief van Citymarketing Amersfoort, waarmee de unieke identiteit van de stad Amersfoort in de spotlights wordt gezet. Wij zijn enorm blij met deze samenwerking, die het verhaal van De Nieuwe Stad op een kleurrijke en creatieve manier tot leven brengt.

Een iconische toevoeging
De campagne Wij Amersfoort omvat vele iconen die het typische Amersfoortse karakter vangen. De campagne Wij Amersfoort laat zien wat onze stad zo bijzonder maakt, en wij zijn erg blij hier deel van uit te maken. Van de iconische stier van ATM en de kunst van Piet Mondriaan tot stoplichtvrouw Sophie en natuurlijk de Koppelpoort, elk icoon vertelt een verhaal. En nu heeft ook De Nieuwe Stad een eigen icoon, waarin het Poorthuis aan de Oliemolenhof centraal staat. Uiteraard kan in het beeld de welbekende vlaggenmast en schoorsteen van De Nieuwe Stad niet ontbreken!

Het Poorthuis, ooit onderdeel van de muur die het oude fabrieksterrein van de Prodentfabriek afsloot, werd in 2014 opengemaakt als toegang tot het gebied. In 2013 werd Schipper Bosch eigenaar van de Prodentfabriek en het openmaken van de muur markeerde de start van de transformatie van een gesloten fabrieksterrein naar een bruisend, open en aantrekkelijk gebied, De Nieuwe Stad. Sindsdien fungeert het Poorthuis als verbindend element tussen de Oliemolenhof en de Oude Fabriekstraat.

Wishful Thinking Doing: kunst, licht en positiviteit
In de nok van het Poorthuis schittert het lichtkunstwerk Wishful Thinking Doing van ontwerper Tjeerd Veenhoven. Al bijna tien jaar brengen de woorden – die oplichten in een vierkwartsmaat ritme – positiviteit naar bezoekers van De Nieuwe Stad. Het kunstwerk, dat een ode is aan actie en creativiteit, heeft zijn oorsprong in Veenhovens eigen filosofie én die van Schipper Bosch: geen wensdenken, maar wensdoen. Het Poorthuis en zijn kunstwerk zijn door de jaren heen een iconische plek geworden voor selfies, filmopnames, reclamecampagnes, herinneringen en als inspiratie voor velen.

Een icoon om trots op te zijn
Dankzij de samenwerking met Citymarketing Amersfoort en het vakmanschap van Studio ddo heeft De Nieuwe Stad nu een symbool dat de verbinding en het karakter van dit gebied perfect vangt. En daar, zij we blij mee!