In de beginjaren van de Prodentfabriek werd tandpasta nog met de hand gemaakt. En de verpakking ervan toonde een uitnodigend beeld: een glimlach die straalde van oor tot oor, met ogen die net zo helder waren als de lach zelf. Heb jij al gezien dat die ogen je nu aanstaren in de Oude Fabriekstraat?
Na het aanpassen van de Webinary ruimtes van AV Brothers naar full-service studio’s voor talkshows, online congressen en webinars ontstond het idee iets achter de ramen te plaatsen om de aandacht te wekken. Maar dan wel zonder er gelijk een schreeuwende reclame uiting van te maken, wat niet past bij de industriële uitstraling van De Nieuwe Stad. De keuze viel op een opvallende prent om de nieuwsgierigheid van voorbijgangers te wekken en tegelijkertijd een knipoog te geven naar het verleden van De Nieuwe Stad.
De ogen achter het raam zijn afkomstig van een poster uit de gloriedagen van de Prodentfabriek en brengen een stukje geschiedenis tot leven. Dit is niet de enige keer dat we de geschiedenis in De Nieuwe Stad terug laten komen. Zijn de geglazuurde tegeltjes van Het Platform aan de Oliemolenhof 18a je weleens opgevallen? Dit is niet alleen een esthetische keuze, maar ook een subtiele verwijzing naar de stralende witte glimlach van Prodent. Het zijn deze kleine details die onze omgeving tot leven brengen en een diepere betekenis geven aan de ruimtes waarin we werken en straks ook wonen.